Για Audiophiles

Πρόσφατα άκουσα κορυφαίες ηχογραφήσεις,υψηλής ανάλυσης
σε μουσικά αρχεία (flac) από pc και..
Θυμήθηκα όταν έφτιαχνα 
το πρώτο μου στερεοφωνικό συγκρότημα,
κάπου στα μέσα της δεκαετίας του ..90, που εκτός απο τη rock
και τα blues.. άρχισαν να μου αρέσουν και άλλα είδη μουσικής.
Έτσι για την ιστορία αναφέρω κάποια από αυτά. 
Όπως η κλασική μουσική και η Acid Jazz.
Είχα τρελαθεί με ένα άλμπουμ του vivaldi.. Μια συλλογή με εκκλησιαστικό όργανο του Bach κι άλλη μια σε rock διασκευή. 
και κάποιες άλλες συλλογές που πια δεν θυμάμαι..
Ολες σε κορυφαιες ηχογραφήσεις.
Διαβάζοντας περιοδικά όπως το ποπ και ροκ και τη Μουσική είχα πολλούς δίσκους και κάποιους πολύ σπάνιους. Πήγαινα σε ιστορικά δισκάδικα της εποχής όπως το happening, το δισκάδικο της οδού Αθηνάς, στο Μοναστηράκι και σε άλλα.. Μέχρι να φτιάξω το συστημα που θα αναφέρω άκουγα μουσική από ένα φθηνο πικάπ που είχα αγοράσει στο Μοναστηράκι

Το Σύστημα:
Ηχεία Bowers & Wilkins CDM 2
CDplayer της Philips το οποίο μετέτρεπε τα βινύλια σε cd.. 
Ηθελα να κανω cd τους αναλογικούς δίσκους!
(τρομαρα μου) κι έναν ενισχυτή της NAD, τον 310 στα 20 watt.
O Στέργιος ήρθε σπίτι μου να ακούσει..
Του άρεσε ο ήχος ειδικά του Nad ενισχυτή.
Λίγο καιρό αργότερα αγόρασε σιντιέρα κι εναν ενισχυτή Nad.
Αξιοπρεπέστατος ο ήχος του Στενού μου Φίλου.
Πράγματι, όταν πήγα σπίτι του να ακούσω.. διαπίστωσα 
τις αρετές του συστήματος του.
Εν το μεταξύ εγώ ψαχνόμουν..
Κάτι δεν μου άρεσε..
Δεν μου αρεσε, αυτή η ψυχράδα 
των cd. Άρχισα λοιπόν να παίρνω σβάρνα μαγαζιά που πουλούσαν 
υψηλής πιστότητας μηχανήματα. 
Ειδικά σαυτά που είχες τη δυνατότητα να ακούσεις 
πριν αγοράσεις. Με τα πολλά.. κατέληξα στον ολοκληρωμένο ενισχυτή 
της φωτογραφίας..
60W ανα κανάλι σε Τάξη Α. Χειροποίητος με ξεχωριστό τροφοδοτικό!
Είχε δύο κουμπιά, το ένα ήταν 
ο επιλογέας εισόδου.. το δεύτερο ρυθμιστικό έντασης (Η υψηλή πιστοτητας ενισχυτές δεν έχουν φωτακια & κουμπάκια..) 
Ο ήχος του ζεστός και λεπτομερής
Σφιχτό βαθύ μπάσο μουσικότατος με γλυκά πρίμα
Για να πάρω ομως τα μέγιστα από αυτόν τον ενισχυτή
επρεπε να πάω σε άλλης κατηγορίας ηχεία.
Κάτι που οικονομικά.. καθώς είχα ξεφύγει κατά πολύ 
από τον προϋπολογισμό μου.
Δεν με έπαιρνε.
Οπότε κράτησα τα εικονιζόμενα ηχεία που είχα.
Με τον ζωηρό σφιχτό καθαρό 
και γεμάτο μπάσο ήχο για ηχεία ραφιου
Κουραστικά όμως για πολύωρη ακρόαση καθώς ο ενισχυτής είχε τέτοια λεπτομέρεια που άκουγες τις ατέλειες των ηχογραφήσεων
απ το CDplayer (Κυρίως στις Ελληνικές ηχογραφήσεις)


Marantz 63 special edition
Αυτο το CD player ήταν τόσο πετυχημένο που κυκλοφόρησε σε δυο-τρεις εκδόσεις, εγώ είχα αγοράσει το πιο οικονομικό
Ο ήχος άλλαξε.. Παραπάνω από αισθητά.
Καθαρά διαπεραστικά πρίμα, οι μεσαίες σχεδόν τέλειες 
και το μπάσο βαθύ, σφιχτό και με λεπτομέρεια.
Η ψυχράδα των CD όμως παρέμεινε. 
Για να τον διορθώσω συμπληρώνω το σύστημα 
μ'ένα προενισχυτή εξόδου με λάμπες, το xd10 της M.findelity.
Eτσι ο ήχος απέκτησε και ολίγη αναλογικότητα..
Εγινε πιο ζεστός.. πιο μουσικος.. και μείωσε 
τα κάπως σκληρά πρίμα των CD

Όσοι γνωστοί και φίλοι πέρασαν και ακουσαν,
έμειναν ικανοποιημένοι οπως κι εγώ 
απο το αποτέλεσμα.
Να πω ακόμη ότι ο ξάδερφός μου που όσον αφορά τον ήχο είναι, καθως έχει σπουδάσει.. κι εχει κι ενα μικρο στούντιο, κινητή εγκυκλοπαίδεια 
Του άρεσε πολύ ο ήχος που έβγαζε το σύστημα..
Να πω ακόμη ότι κάποιοι ακούγοντας τον ήχο 
άρχισαν να ακούνε και άλλες μουσικές που δεν άκουγαν πριν.
Κάπως έτσι άρχισα κι εγώ 
ν 'ακούω κι άλλα είδη.. εκτός από αυτά που άκουγα μέχρι τοτες
Δεν θα ξεχάσω το πιάνο και τα φωνητικά 
των Renaissanse στο άλμπουμ Scheherazade
(Πολύ μελωδικός ήχος!)

Τώρα οι δίσκοι γίνανε CD και τα CD αρχεία στον υπολογιστή
(δυστυχώς) 


Εδω και λίγο καιρό έχω αυτόν τον ενισχυτή TAC 834 ονομαστική ισχύ 120 watt  αλλα
ειναι 60 watt και μπορώ να πω πως είμαι ικανοποιημένος απο την ακουστική του, κυριως απ τις μεσαίες και το λεπτομερώς μπάσο, βέβαια τον έχω συνδεμένο στο pc και θα πρέπει κάποια στιγμή να αλλαξω τα ηχεια τα Bowers & Wilkins CDM 2 που τα έχω ακομη, κάτι που δε το βλέπω να γίνεται λόγο οικονομικών αλλα okey, τι να κανουμε

Οι περισσότεροι ακούμε από pc. 
Λεφτά για ένα καλο σύστημα ηχου δεν υπάρχουν. 
Κι επειδή μ' αρέσει ο καλός ήχος, 
εχω μεγάλη τρέλα οσον αφορά τον ήχο
στην επόμενη δημοσίευση 
θα σας δείξω πως μπορούμε να πάρουμε τον καλύτερο 
δυνατό ήχο απο το pc μας. (υπό προϋποθέσεις)
Πικαπάδες  τρέμετε!

ΥΓ. Ο ήχος των CD δεν μου αρέσει για πολλούς λόγους
(όσοι ξέρουν θα καταλάβουν)
κι ειδικά το 16/44.100 KHz, των CD κατα τη γνώμη μου 
θα έπρεπε να ήταν υψηλότερη η κβάντιση κι ο 
ρυθμος  δειγματοληψίας (24bit 192khz audio
ώστε να πλησιάζει περισσότερο προς την αρχικη ηχογράφηση.
Επίσης τα mp3 λόγο της απολεσθείσης συμπίεσης,
ακόμα και με υψηλό bitrate 320
o ήχος τους είναι χάλια αν τα ακούσεις σε σοβαρά μηχανήματα
Οι Ελληνικές ηχογραφήσεις τονίζουν πολύ τα φωνητικά κόβοντας 
τις υπόλοιπες πληροφορίες στα cd.
(παρατηρήστε το)
                             morfeas 
Καλη Σας Νυχτα

2 σχόλια:

  1. περιμένω συμβουλές γιατί και εγώ θέλω να ακούω ανθρώπινα μουσική

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Φίλε μου υπομονή να το τελειώσω,το αποτέλεσμα θα είναι παραπάνω από ικανοποιητικό αν ακολουθήσεις τις οδηγίες(εύκολες)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Μαζευω Σιωπες Να Φτιαξω Μια Κραυγη